onsdag 6 februari 2019

pimpelfiske..

Idag köpte jag mig en burk maggots och gick ut på isen.. Farsgubben var ute före och hade fått en abborre.. Det var mycket vatten på isen under snön så det var rätt söligt att gå.. Vi gick ut till en grundrygg i sjön och där fick vi några abborrar. Det började snöa blötsnö och mina kängor höll inte tätt längre.. Jag föreslog att vi skulle gå in mot en risvase istället. Sagt och gjort.. där var det napp i mina 3 första hål.. både mört och abborre.. Trögfiskat och mest smått.. Jag fick se nåt springa i kanten på andra sidan sjön.. och det såg faktiskt ut som 2 rävar som jagade varann.. i parningstid är de ute på dagarna och springer.. Rävar tycks gilla sjöisar och inspekterar ofta borrhålen i jakten på nåt gott.. angelfiskare slänger ofta begagnad mört på isen.. Efter 3-4h fiskande med blöta fötter var det dags att åka hem... men det blir fler vändor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar