tisdag 5 februari 2019

bondgårdsrens..

I morse gjorde jag ett försök på bondgården.. Det töade och regnade för fullt.. Vid 0800 kom de första fåglarna och jag fick ner en kråka direkt.. Sen dröjde det en halvtimma till innan nästa flock dök upp.. nu var det kajor och jag fick ner en.. Resten av morgonen passerade fåglarna utom räckhåll.. Jag gick bak till vakkojan och slängde de fåglar jag skjutit.. Då kom säkert 200 kajor flygande och eftersom de såg mig så landade de på grannens gård.. Jag åkte bort till gården som jag hade tänkt jaga på om det inte hade regnat.. Jag ställde ut några bulvaner och gömde mig i maskinhallen.. En kaja landade i en björk.. jag sköt och bommade! I samma stund såg jag en hare skutta iväg i hästhagen. Jag vandrade runt hagen och ner vid bäcken och tänkte att jag skulle smyga mig på den. Plötsligt for den upp innan jag kommit inom skotthåll och den sprang iväg som en raket.. Lika bra att åka hem.. men jag kollade vid vaktornet först.. där fanns ett rävspår tvärs över åkern.. men i övrigt ganska dåligt med spår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar