torsdag 7 februari 2019

viltvårdsplanering..

Har börjat planera årets viltvård.. Rotade bland mina fröer hemma men hittade inget roligt. Tog och gjorde en beställning på några nya fröpåsar.. vitklöver, fodervicker, honungsfacelia mm.. Ska se om jag kan få tag på en plog till traktorn och en gammal jordfräs vore käckt att ha med.. Jag ska även hänga upp en ny saltsten och några holkar.. Dessutom borde jag göra några hargolv vid bondens åker.. Nästa gång jag åker till foderfirman så ska jag köpa halm.. Halmen ska jag lägga vid min grisåtel.. suggorna grisar ju nu.. jan-april.. så de hämtar gärna halm till att boa i .. Jag ska se om jag kan få ut några minkfällor så att jag kan plocka bort dem innan änderna lägger ägg.. och några bon till änder borde fixas också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar