måndag 30 januari 2017

Åtlat..

Jobbat i helgen och har inte hunnit med någon jakt.. Igår kom det ett lätt snöfall men det försvann under kvällen.. surt! Imorse skulle jag gett mig ut med stövarn men då ryggen ömmade så orkade jag inte det. Framåt eftermiddagen började jaktabstinensen göra sig påmind.. Bössan åkte in i bilen och vi for mot åtlarna.. Först gjordes en koll vid vaktornet.. Den sista gåsen som låg på revbensspjället var borta nu.. och ett hål var grävt där jag grävde ner slaktrester för några månader sen.. Det är med andra ord räv där och springer eller en nyvaken grävling. Kattmat ströddes ut över en större yta. Sen åkte jag bort till bondgården med duvorna.. men där satt bara några få och tryckte så jag åkte vidare. Näst ut var vakkojan på bondgården.. De hackade duvorna fanns det inget kvar av.. däremot låg det rävspillning på marken som tack för maten. Även här ströddes kattmat ut.. Får jag ork så vakar jag någon förmiddag i väntan på nästa månsken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar