tisdag 24 januari 2017

Åtlat..

Hade en hel del matrester av blandade sorter att lägga på åteln.. lika bra att få det gjort. Jag åkte till vaktornet.. När jag passerade vildapeln på vägen till tornet så luktade det starkt av rävurin..  antagligen markerar räven revir precis där för det går ofta spår där när det ligger snö. Väl framme på åteln så var det tämligen renskrapat.. Alla gäss utom en fanns kvar...men den var det inte mycket med längre. Jag kastade ut det jag hade med mig och kom på att jag skulle svänga förbi affären och köpa torrfoder. Lika bra att fylla de andra åtlarna också.. jag åkte till affären och plockade på mig en säck kattfoder.. men bankkortet funkade inte! Internet låg nere sa tanten i kassan..  Jag gick ut på parkeringen och kollade banken i mobilen.. jodå...där funkade internet och pengar fanns på kontot..märkligt. Får väl åka och ta ut pengar istället då.. och väl vid uttagsautomaten så står det ur funktion! Tekniken underlättar verkligen livet! Hädanefter ska jag ha kontanter på fickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar