fredag 11 november 2016

Tuppslakt och rävbesök..

Igår nackade jag några tuppar i slänten mot rävfällan.. blodet sprutade över grävlingfällan och minkfällan som ställts upp för att skydda hönsen. Huvudena lät jag ligga kvar så länge... farsgubben hade sett en räv på en äng några hundra meter bort häromdagen så det är bra att ha koll på om den är i krokarna.. Imorse hade en gammelhöna gått bort.. jag la den vid hönshuset och gick för att ta hand om tupparna som jag hängde upp igår. Låren och fileerna tog jag vara på.. Sen kom jag att tänka på hönan som dött.. lika bra att beta om rävfällan med den. Jag gick ner i slänten mot fällan och fick se att huvudena var borta.. och där gick rävspår.. räven hade hoppat upp på taket på min gamla rävfälla som användes innan den nya byggdes.. det gamla betet var inte mycket att hurra för..Fällan betades med en styck färsk gammelhöna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar