söndag 10 juli 2016

Jakt hos bonden..

Ställde klockan på 04.30.. men vaknade inte förrän 05.30..märkligt att man kan sova en hel timme extra med tutandet rätt in i örat.
Jag hoppade upp och slurkade i mig morgonkaffet..och tog med en kasse patroner och hagelbrakaren.. Strax därefter anlände jag på bondgården där jag ställde ut mina bulvaner. Det kom några kajor och de första bommade jag.. men sen fick jag ner några som kom in fint rakt framifrån. Bakom ladan kraxade skatorna och med några smällar så kraxade färre. Regnet kom och det blev stillsamt på fågelfronten.. Men när det blev uppehåll så hörde jag mängder av kajor komma flygande..tyvärr vände de upp och flög till samhället istället...otur! Jag åkte hem men det kommer fler dar.. Fåglarna användes till åtel nedanför mitt vakloft på gården..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar