lördag 9 juli 2016

Uppdatering..

Senaste dagarna har jag gjort lite av varje..
Har grejat lite på en bondgård bland annat.. har gjutit botten till en gödselplatta och spikat form för gjutning av väggarna. Har även målat hästboxen som jag byggde i vinter..snyggt blir det. Lappat vägen upp till gården och grävt trädgårdsgång fram till huset.. Och även hemma har jag hunnit en del.. mitt hus har jag tvättat så det är redo att måla. Den vanliga städningen av burar och hönshus har gjorts och sand har körts till hägn och hagar. En kråkfälla har klätts med nät. Jag har skruvat upp simspanel under entretaket på mitt hus. Några nya kycklingar har kommit till världen. Gräset har klippts och vinbären på buskarna har hamnat i frysen. Hundarna har fått sina dagliga promenader och jag har styrketränat och löptränat flera gånger.
Jag har röjt plats för nya hundgården också.
Men jag har inte hunnit med nåt fiske och inte heller nån övningskörning med mc'n.
Jakt ska jag hinna med i morgon bitti har jag tänkt..bonden sa att gården var full av skränande kråkfågel så det bådar gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar