tisdag 2 februari 2016

lockat räv..

Gjorde ett försök att locka räv idag. Gick ut strax efter 9 och tog med studsaren. Vädret var vått och blåsigt. Jag började med ett pass där jag kunde locka mot en grusväg.. där fanns gott om rävspår senast.
Men inget hände så jag smög mig vidare.. och lite längre bort testade jag ett vägpass till.. lika dött. Jag smög bort mot åteln.. På vägen stötte jag upp en tjäderhöna ur legan. Strax före åteln tog jag ett nytt pass (bilden).. Lockade men utan resultat..  Jag gick vidare till bäckravinen och testade lite muspip..finns ju chans på smärre mårddjur också. Dött..regnet ökade också. Jag smög mig genom ravinen och upp på andra sidan.. Satt tyst 5min vid en vägkorsning. .sen testade jag rävpipan..nordic fox heat. Hoppades på det bästa för i korsningen fanns en massa spår senast jag var ute så den är välbesökt.. Men inget hände så jag gick hemåt.. Det blev många och korta pass men jag lockade sparsamt och i vinden smög man riktigt lätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar