söndag 10 januari 2016

vakat räv

Testade att vaka hemma hos kompisen. Jag fick sätta mig i hans vaktorn och han satte sig på en åker. Strax efter 1900 började vi vårt pass. Sikten var riktigt bra..vädret var uselt med snö och vind. Jag hade klätt mig dåligt upptäckte jag..redan efter en timme blev det kallt. Jag trodde inte att jag skulle behöva värmebyxorna och vindrocken så de låg kvar i bilen. Det blev till att bita ihop..kompisen hade det förmodligen ännu kallare och jävligare..
rena stormen med piskande is-stänk. Vi hade kommit överens om att sitta till 2300 om inget vaf skjutet tidigare. Jag såg inte någon räv och vid 2240 hade kompisen ledsnat. Han hade sett en räv utom skotthåll.Men han hade inte frusit nånting..
eluppvärmd värmeväst funkar tydligen bra. Vi åkte hemåt och jag fick några säckar åtelmaterial med mig hem. Kompisen hade haft en lyckad fågeljakt i morse..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar