söndag 6 december 2015

vittjat mink och mårdfällor..

Tog en vända till skogen på eftermiddagen.. Dags att kolla till fällorna..den första mårdfällan hade slagit igen men gapade tomt. En hel del musskit på trampplattan..men ingen fångst. Andra mårdfällan verkade orörd och jag stoppa i lite nytt bete. Minkfällan stod med öppningen precis i vattenbrynet vid bäcken nu . .högt flöde i bäcken för tillfället. Jag kollade till mitt konstgryt och lille råttan nosade i öppningen..ingen hemma för tillfället. Markägaren hade gallrat smågranar så jag la några granar över grytets lock och vid rörens öppningar... Blir det is på sjön så fixar jag en risvase framöver också. Granris är användbart till mycket. Jag gick förbi ett av våra jakttorn på en kulle och slängde ut några nävar majs..perfekt grisbiotop med tät granskog precis intill..och några hundra meter bort finns vatten och även en saltsten. Vore skoj att få skjuta en gris inom en snar framtid..... uselt väder men hunden fick en rejäl promenad i högsta hastighet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar