onsdag 9 december 2015

kråkmorgon..

Nytt försök på kråkorna. Jag och en kompis tog oss till en bondgård där de härjat de senaste dagarna. Jag tog passet vid cisternerna strax bakom foderfacken. Kompisen satte sig på gården brevid och vi satte ut massa bulvaner. Det dröjde ett tag innan fåglarna kom..tyvärr flög de på för hög höjd eller på helt fel ställe. En kråka kom inom skotthåll men tvärvände innan jag fick upp bössan.. Kompisen kom över till mitt ställe efter ett tag. Han satte sig 50m bort och närmare fodret. Jag fick syn på en kråka och pekade..även han fick se den och efter några smällar så störtade den. En skata flög i högsta hastighet över huvudet på mig men det fanns inte en chans att hinna med.. jag ropade på kompisen som fick iväg ett skott.. men det tog för långt bak i stjärten och den klarade sig. Det verkar som fåglarna börjar lära sig att hålla sig borta även på kompisens gårdar...de är läraktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar