fredag 30 januari 2015

Åtlat

Var iväg och gillrade av kråkfällan nu i eftermiddag..ytterligare 4 kajor hade gått i ...och nåt ännu roligare var att det fanns färska rävspår i snön..på ungefär samma ställe som jag sköt gårdagens räv. Det har snöat halva förmiddagen så den måste vart ute i dagsljuset och sprungit. På gården satt en hel mängd fåglar men bössan hade jag hemma och tyvärr var jag tvungen att gillra av fällan inför helgen. En bärkasse matrester och en del bröd slängdes i fällan...den här gången lät jag gillerstegen ligga kvar och tog bort bägge takhalvor istället.. Sen åkte jag bort till den andra gården där jag har loftet..nu åtlades rejält.. En halv säck bullar och wienerbröd till kråkorna och en liter hundfoder av smått format kastades i den djupa snön..nu har räven att göra hela helgen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar