söndag 28 december 2014

Vakat räv...

Nu har äntligen snön lagt sig..dags att vaka räv med andra ord. Ett nytt försök vid bondgården blev det.. Min dotter ville gärna med ut och vaka så det skulle troligen inte bli något långt pass... Vi satte oss vid 2100 och räknade med att sitta fram till tolv... Jag hade sagt åt henne att klä sig varmt, riktigt varmt och karameller och en filt hade hon packat ner i jaktväskan. Det dröjde en halvtimme innan hon började frysa..men sen la hon sig ner för att sova...och snarkade..  Jag spanade efter räv men det var kallt och vid 2300 hade min dotter tröttnat... Vi gav upp och när vi kom till bilen visade termometern 13 minus.. Inför nästa vak så skall jag modifiera lite uppe på loftet..två grenar utanför gluggen skall sågas ner..och så ska jag kolla eventuella rävspår...och ha varmare kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar