tisdag 30 december 2014

vakat räv på bondgård

Gjorde ett försök att vaka räv på ena bondgården.  Gården där jag har min kråkfälla. .bonden har sett en skabbräv och även en liten iller. Jag hade dragit på mig snödräkten och varma kläder.  Jag hade även tagit med en säck bröd för att gillra kråkfällan. Såg nämligen en massa fågel där tidigare under dagen. När jag kom till bonden så kom jag på att jag inte hade med något att sitta på. ..brödsäcken visade sig vara en bra sittpuff trots allt. .inte varje dag som man har skinkvecket fullt av wienerbröd och en bössa i knät. .haha.  Jag vakade mellan 2045 till 2315 men lyckades inte se något. ..var sugen på att stanna längre men det kommer fler dagar..där fanns rävspår i snön på gården så det borde gå att skjuta något även på denna gård i vinter. .har dock ingen koja men det är gött att sitta ute ibland. ... Kråkfällan är gillrad så det blir spännande att se eventuellt resultat imorgon. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar