onsdag 3 december 2014

Ingen räv..

Åkte bort till bonden men det satt ingen skabbräv i fällan..inga fåglar i kråkfällan heller.. Men på gården och ikring var det fullt med kråkfågel... Jag brydde mig inte om att skjuta,jag vill inte skrämma bort fåglarna..bättre att de går i fällan.  Jag fick se en unik fågel..svart som en korp..men det var ingen korp..inte heller en råka, det var snarare en helsvart kråka. Häftigt värre..vad är det man kallar dem? Melanistisk? Lyckades inte ta kort på den..vilket var synd. Jag åkte vidare till gården med mitt vakloft..brödet från igår var borta..en bit bort satt kråkor på åkern. Jag kastade ut bitarna av två bullkransar och klättrade upp i loftet. Det dröjde inte lång stund innan skatorna upptäckt det hela.. Jag satt väl i loftet i 1,5h innan jag ledsnade..fåglarna vågade sig inte ner då bonden grejade på gården. När jag kom hem hade jag fångat en skata i kråkbåset.. Bra..bara 13 kvar i den flocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar