torsdag 4 december 2014

Rävbesök..

I morse hade en av mina myskankor försvunnit.. Endast en hög fjädrar låg kvar.. Det var väl lite väntat då ankorna envisas med att flyga upp på taket och hoppa ur hagen på morgonen..  Fan så surt..och ändå stoppade jag en ny höna som bete i min rävfälla igår.. Dagen har därför ägnats åt att säkra upp..jag har satt stolpar och grävt ner nät runt alla mina hönsgårdar och kaninburar..bara ett ställe där det fortfarande är öppet..där får jag väl bygga en grind av något slag.  Och med det nya nätet så borde räven passera min sensor och då går larmet..  Den borde rimligtvis vara mätt idag men fullmånen har en tendens att locka fram rävar..  Ikväll tänkte jag vaka räv hos bonden..skabbräven är det synd om.. I fällan hade en katt hoppat in så där fanns ingen plats för skabbisen...
Under eftermiddagen blev det en tur ner till bageriet också..så nu har jag gott om kråkbröd och djurmat.. Tog även ett snack med kompisen..tydligen var det mycket räv på deras mark..och förra helgen hade de haft ett taxdrev i över 2h på en stor räv..men den kom undan. Och på älgjakten hade de sett flera rävar men då brukar de inte skjuta räv. Så det blir väl grytjakt där uppe framöver..kanske i kombination med stövare...vi får väl se.. Ikväll blir det rävjakt hos bonden som sagt..måste ju kolla till kråkfällan i mörkret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar