onsdag 17 september 2014

kråkjakt på nyplöjd åker..

Skulle grejat med grytbygget idag...men jag fick ett sms av bonden..de plöjde åkern! Jag åkte bort och himlen var täckt av svarta fåglar.. två kajor fick jag ner av bara farten.. sen drog de som vanligt iväg..jag ställde ut några måsbulvaner och körde kråkkrax med min nordic crow pipa.. då fick jag in en kråka inom skotthåll..gött. Åkern lockar nog några dar till, min norska fälla står inte långt ifrån så jag kollade till den..allt bröd på fällan var väck så några nya limpor la jag dit. Passade även på att släpa med några betongrör hem som jag fått av bonden.Jag såg även vältrampade stigar mellan ensilagebalarna på gården..troligen ifrån grävling..borde nog ta med hunden och söka igenom bland balarna någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar