onsdag 17 september 2014

Konstgrytet..del 1

Igår startade jag mitt grytbygge på hemmamarken.. bygget sker utan maskin så valet av plats har blivit en kompromiss. I anslutning till en skogsbilväg med väldigt sporadisk trafik byggs grytet. Platsen ligger i en slänt ovanför en skogssjö..på platsen ligger sprängsten sen tidigare....där finns dock inga hål av grytformat men platsen har säkerligen blivit undersökt av både räv och grävling. Vägen brukar ha rävspår vintertid och på hösten syns det grävlingskit. Igår grävde jag ut för kitteln och ena gången på ca 3-4 m, förberedde för den andra gången också lite lätt. Men det blev ju ändrade planer för dagen så idag fick jag bara kört bort några betongrör. Grytkitteln står hemma,samt två tunnor sand som ska med..min förhoppning är att få klart bygget inom två veckor. På första bilden har jag flyttat en sten där grytet skall vara. bild 2-4 är den vänstra gången..bild 5 den högra gångens blivande sträckning...bild 6 stengruppen som grytet hamnar inom..bild 7 sjön ifrån grytet sett..bild 8 samma utsikt ifrån vägen sett..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar