onsdag 17 september 2014

Gårdagens rävvak

Nytt försök på räven..skyddsjaktsuppdraget vid hönsgården.. Jag var på plats strax efter 20:00..klättra upp på plåttaket och satte mig på lastpallen som de lyft upp åt mig. Det dröjde inte många minuter innan det började rassla.. ut kom en räv..en valp..den kom från samma håll som räven häromkvällen..ytterligare en räv kom rakt framifrån..skoj två rävar! räven som kom ut från höger sida om mig försvann åt höger igen..sekunden senare kom det fram en ifrån vänster(samma?eller en tredje?).. jag höjde bössan när jag fick chansen och klämde av..kaboom! ett illtjut och en räv for åt vänster.. jag satt kvar en stund och lyssnade på prassel..när jag gick ner visade det sig att jag träffat i bakdelen på räven..ett skott till behövdes. Den andra räven håller sig nog borta ett tag..annars blir det ett nytt vakpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar