tisdag 16 september 2014

Grytbygge, åtling och strax rävvak..

I morse for jag förbi min norska kråkfälla med en säck bröd, kollade läget vid en bondgård och där syntes en del kajor. Gjorde även en koll i veteåkern och den hade blivit plöjd i helgen..framåt veckoslutet skall det sås och då tänker jag vara på plats. Under dagen har jag dessutom varit till skogs och börjat gräva för ett framtida gryt..plats för kittel och närmare 4m grytgångar lyckades jag gräva ur..imorgon fortsätter jag bygget..då skall yxan med och delarna till kitteln..det kommer bli svinbra! Jag åtlade även på marken och fisken jag la ut senast verkade puts väck. Nu sörplar jag kvällskaffet och skall strax åka på ett rävvak.. Ikväll sätter jag mig på uthustaket, svinen fick jag tydligen inte skjuta så det blir hagelbössan...Till helgen blir det antagligen fiske i Vänern..gäller att passa på inför vintern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar