måndag 15 september 2014

Kvällens rävvak

Ikväll fortsatte jag mitt skyddsjaktsprojekt... Hönsägaren hade ju matat in räven i ljuset från hönshuset.. Jag satte mig vid 20:30... och några minuter senare började det rassla till höger om mig.. Räven traskade fram ifrån buskaget vid hönshusväggen..knappa tre meter ifrån mig..jag vred på huvudet och den flydde tillbaka in i snåret.. Några minuter senare hörde jag den knapra hundmat..jag fick syn på bredsidan och lyfte bössan..tyvärr hann jag inte få upp den innan den doldes av det höga gräset.. Räven härjade runt och en stund senare hördes flera djur knaka i skogskanten.. Slagsmål bröt ut med räven och det började skrikas och grymtas.. Grisar var på plats i skogskanten och de sprang som sjutton runt åtelplatsen i skydd av skuggan. Jag gav upp vaket vid 22:00... Imorgon blir det ett nytt försök..fast då med älgstudsaren ifrån uthustaket. Grisarna verkar dyka upp lite varstans i länet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar