söndag 17 februari 2013

Delsjöpimpeln...

Idag har det fiskats på Delsjön..   Runt 80 deltagare var på plats....Jag gjorde en chansning och testade ett nytt område av sjön...  det var trögt och efter två timmars fiske hade jag bara fått upp några enstaka fiskar..  storleken på dessa var i klass med guppy..   deltagarna gjorde långa förflyttningar och ingen tycktes få fisk någonstans.. jag bestämde mig för att gå till ett ställe som höll fisk förra året.. första borrhålet på det stället gav 4 fiskar... men sen var det åter tämligen dött...  mitt resultat för dagen slutade på knappa halvkilot och det var så man fick skämmas..  vinnaren hade skrapat ihop nåt på 4 kg om jag inte hörde helt fel... vid invägningen hade det dessutom kommit in två enkilosfiskar... så det fanns större abborrar i sjön...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar