lördag 16 februari 2013

Allmänt jakt och fiskesnack..

Nu har det äntligen blivit lite rävspår på en av åtlarna..   måste få en ledig stund över att vaka innan snön försvinner.. det regnar lite lätt idag tyvärr...imorgon bitti är det Delsjöpimpeln.. och ikväll jobbar jag.. får se om jag kan komma ifrån imorgon kväll med andra ord.... Hemma i trädgården ringlar rävspåren tätt så tunnelfällan har kryddats med köttbuljong..måtte räven gå i nu... På dagens hundpromenad hittade jag minkspår på en bäck i kvarteret... kanske vandringsminkarna börjat komma igång redan?..
Delsjöpimpeln kan nog bli spännande, vädret har gått över till det varmare slaget vilket fisken gillar, att de stod grunt sist tyder på att de börjat samla sig för lek.. nu tror jag visserligen inte att jag har någon större chans till vinst men man vet aldrig.. borrar man på rätt ställe så kan man hala och dra.. jag gissar på närmare hundra deltagare imorgon... ni kommer väl med på tävlingen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar