lördag 15 december 2012

Vittjat rävgryt..

Idag känner jag mig rätt stolt över min jrt, även om det inte var någon räv hemma i grytet så jobbade hon bra, först stod hon och luktade i grytöppningen i en bergsbrant.. sen sa jag åt henne att ta busen.. då sprang hon rätt in i hålet och försvann en stund,sen kom hon ut igen..det märktes tydligt att hon fått en god lukt i nosen.. sen for hon ut och in i grytet ett par vändor till, hon sökte självständigt efter andra grytöppningar i bergsbranten..fanns dock inget att skälla på men det här kan bli bra framöver..  detta gryt är bebott och kommer vittjas fler gånger. Vi var och testade vid ett annat gryt också men där verkade det inte vara nåt liv idag..inga intressanta öppningar heller..

2 kommentarer:

  1. Hur gammal är din terrier nu?
    Har du skjutit något för henne i grytsammanhang?

    SvaraRadera
  2. Hon blir 2år i mars nästa år,än har jag inte skjutit nåt för henne i gryt,hon var inte mogen i våras när jag gjorde test på grävling så jag har medvetet väntat. Men nu verkar hon fattat biffen och mognat.. Har tänkt släppa i så många gryt som möjligt nu,hojta om ni har några..

    SvaraRadera