söndag 16 december 2012

Isfiske..

Säsongens första isfiskepass är avklarat... runt 9.00 stegade jag och min far ut på isen...isen var tjockare än väntat..hela 15cm.. det håller för att köra bil gott och väl på den.Det var rätt så blött på isen eftersom snön smällt då det är mildväder. I mitt andra borrhål fick jag en abborre på 2hg,den tog på maggot-agnad mormyska, farsan drog upp några små abborrar och jag riggade 4 ismetespön..strax därefter vrålade farsan att det var nåt stort som huggit tag i hans balansare..det visade sig vara en abborre på 8hg.. inte fy skam... två fällningar blev det på ismetet som resulterade i 2 mindre gäddor.. ca1,5kg vardera.. sen fick vi väl upp runt 30 små abborrar och 5 mörtar innan vi fick ge upp för dagen.. Farsans abborre tog jag kort på med min lilla kamera men jag hittar inte kabeln till den.. synd för jag tog kort på rävspåren på isen också,..räven är så gott som alltid ute på isen och springer..kanske hittar den nån kvarglömd agnfisk på isen.. Under dagen upptäckte jag att min stora moraborr inte funkade som den skulle..måste åtgärdas.. pulkan min fungerade bra som alltid..  här är bild på min 2hg´s,ismetet och pulkan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar