lördag 15 december 2012

Ändrade planer...

Dagens fiske fick ställas in pga snövädret.. men vad gör det? Då blev det en stund över till jakt, tog med hunden och fyllde bagagen med mårdfällor.. en bärkasse lever,lunga,fett och några kråkfåglar fick jag med mig och stinkbomben.. och givetvis hagelbössan... Väl framme vid jaktmarken började jag med att åtla.. en säck bröd och en bärkasse fisk,inga spår syntes till,. åkte iväg en bit till en annan del av marken och parkerade bilen.  Släppte lös hunden och släpa med mig en mårdfälla.. jag har en gammal mårdstock på jaktmarken men gillret försvann förra vintern..tänkte att jag kunde sätta en fälla i närheten av mårdstocken tills gillret är byggt..
När jag satte upp fällan så passade min hund på att äta av åtelmaterialet, gott med fryst fett..som glass..
Jag fick upp en fälla här och sen satte jag upp en fälla till i en bergsbrant 300meter längre bort..  fjädrar spreds runt fällorna och på stammen där mården skall klättra upp, 1,5meter ovan mark skall fällorna sitta..
Intressant det här, vart tog glassen vägen?

1 kommentar:

  1. Ambitiöst!
    Får fixa en bunt fällor till nästa säsong. Kan väl bli ett trevlig sommarprojekt att snickra fällor tillsammans med ungarna....

    SvaraRadera