torsdag 18 oktober 2012

nackspärr och luftgevär...och mer fågelfröer..

Senaste dagarna har jag inte hunnit mycket.. haft nackspärr efter nötskrikejakten.... att stirra upp i trädtopparna några dagar i rad tar tydligen styggt på nacken.. Har fått sysselsätta mig med annat.. var en sväng förbi åteln idag med 5 bärkassar fisk, tog även en tur förbi fiskevebben/wildboars i Kinna.. fyndade krok i realådan och köpte en burk luftgevärsskott till polarn..kaliber22 eller 5,5mm som det också heter..
luftgevärsskytte är kul.. höll på med det mycket i min ungdom.. hade ett gammalt diana25 och ett el gamo cf-16.. det var nöjes skytte på hög nivå.. farsgubben hade ett webley tracker i kaliber 22..på senare år har jag köpt ett 4,5 gevär ifrån Jula men trivs inte med det lågprisalternativet..räknar med att försöka hitta ett kraftigt 5,5 eller 6,35gevär så småningom.. ..Jag tävlade en del i luftgevärsskytte under några år och har en del priser från den tiden..några pokaler och ett gäng märken.. roligast var ändå julskjutningen med mauser 6,5x55 eller 22lr.. man kunde vinna julskinka och nötter glögg mm... ska hålla utkik efter tävlingar nu i höst/vinter.. en jaktstig hade varit väldigt skoj..både hagel och kula är intressant..

Jag nämnde att jag handlat fågelfröer i ullared i söndags.. idag steg jag in på Lidl och fick se ett enormt utbud av fröblandningar till riktigt överkomliga priser..var tvungen att handla mer.. fåglarna kommer få det fint i vinter inget snack om saken..(om vi bortser från kråkfåglarna som gallras vid borden...).. kanske skulle ta och utmana mina läsare i flest olika arter vid fågelbordet i vinter?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar