måndag 22 oktober 2012

Första fågelbesöken..

Fyllde upp mina fågelbord igår.. och idag var det full aktivitet runt dem... mest talgoxar,säkert 10st.. men även några nötväckor försåg sig av solrosfröerna..fram och tillbaka for de från bordet och sen iväg för att gömma fröet i nån grenklyka bakom barken.. en ensam blåmes var framme men den var skygg..  en hackspett av okänd sort..en sån där vanlig svartvit med rött huvud  syntes och jag gick efter kameran.. när jag kom tillbaka ut var givetvis hackspetten borta..dumt.. jag gjorde ett försök att fota de andra små men det var inte det lättaste.. mitt längsta objektiv och full zoom..ställde mig några få meter ifrån borden och vänta.. men det fanns inte en chans att de satt stilla 5sek.. bildkvaliten blev därefter.. får allt ta och öva på det hela..och skaffa längre objektiv.. här kommer nötväckan,blåmesen och talgoxen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar