onsdag 26 september 2012

ghilliesuit..

Vikten av ett bra camouflage vid lockjakt på räv och kråkfågeljakt har väl ingen missat? Idag fick jag biltemas katalog i brevlådan.. de har börjat med lite mer jaktprylar och i sortimentet finns en ghilliesuit för ynka 349kr! detta måste givetvis kollas upp... jag har sedan tidigare ett lövcamoställ ifrån swed team men en ghilliesuit ger ett bättre camouflage då kroppskonturer suddas ut bättre..
När jag var yngre så var filmen the sniper väldigt populär.. då sydde jag upp ett ställ för hand.. ett arbete som tog ett par veckor... grunden till den dressen bestod av försvarets m/59 vapenrock och ett par färgade snödräktsbyxor...på jackans bröst/framsida målades camouflage med modellfärg uppblandat med sand och grus.. sen syddes långa remsor av tyg i olika gröna,bruna och svarta nyanser över jackans rygg,axlar och ärmar..juteväv och garnremsor syddes fast med.. och med byxorna gjordes likadant..en t-shirt sydde jag om till en rånarluva som kläddes lika fint och även försvarets grå tumvantar fick genomgå en förvandling.. skapelsen blev en fullt användbar ghilliesuit för i stort sett ingen kostnad alls utom eget arbete.. jag ska gräva fram den ur garderoben och lägga upp en bild vid tillfälle... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar