måndag 10 september 2012

det där med ormar..

Jag funderar ju på att skaffa ormar..  idag var jag nere på Mölndals Zoologiska och kikade..  de har ett stort sortiment av reptiler.. dessa underbara djur.. agamer..leguaner..majsormar..kungspyton..californisk kedjesnok.. pilgiftsgrodor mm  hade tänkt mig att köpa en orm men nu börjar mitt gamla reptilintresse födas på nytt.. nu i oktober är det reptilmässa i kungälv och jag har redan sagt ifrån på jobbet att jag skall vara ledig då..  kungspyton kommer jag inhandla ganska omgående.. men sen vill jag nog ha både strumpebandssnokar och majsormar.. vore kul att snickra ett eget terrarie också..  bilder på byggen och inhandlade reptiler kommer komma upp senare när det är dags.. kanske skulle förnya medlemskapet i göteborgs herpetologiska förening?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar