torsdag 15 december 2022

åtlat och handlat ammo

Under dagen var jag iväg och fyllde min norska kråkfälla med vildsvinets slaktrens. Jag var nere vid vaktornet och band fast rådjursskinnet och kastade ut smått på åkern. Min hönsbekanta hörde av sig också, mården hade kommit tillbaka och på något vis hade den kommit in i hönshuset och dödat resterande höns. Hon var förtvivlad och hade inte hunnit undersöka hur den kom in. Jag skulle inte bli förvånad om den ätit sig igenom brädorna i dörren, jag har varit med om det för några år sen på ett uppdrag. Jag hann inte dit och kolla idag. Jag tog en road trip ner till Götet istället och köpte ammo, 20 jaktpatroner till studsaren och 250 plugg till hagelbrakaren. Jag ska testa att gillra upp kråkfällan en gång till innan jag går över till att panga dem. Sjukt mycket fågel kring gården nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar