måndag 7 december 2020

vildsvin...är det de som ömsar skinn?

Det går utför för dagens ungdom... och även de vuxna...häromdagen pratade jag med en vikarie på jobbet..20 år ung.. Jag berättade att jag jagade vildsvin.  Vildsvin är det de som ömsar skinn? Va?!sa jag.. Ja det är väl de som tappar sina skinn? det verkar lite äckligt för vi har hittat ett skinn i skogen en gång.. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta... Men jag berättade att troligtvis var det resterna från ett självdött vildsvin de hittat.. eller skinnet som flåtts av från ett skjutet. Aha sa hon... det kan vara på det viset... Inte nog med det..härom året träffade jag en grannkärring vid sjön hemmavid... jag berättade att jag skulle jaga älg.. då gav hon mig fingret och sa nåt fult... och hennes gubbe sa: ska du jaga älg när hela affären är full av kött... Som om att affärens kött skulle komma från nåt annat ställe som skulle vara bättre??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar