tisdag 8 december 2020

jaktmorgon..

Ännu ett försök... jag var på plats vid kl 0700 på kompisens mark.. Det var uppehåll även om de lovat regn hela dagen.. Vid kl 0820 fick jag syn på dovviltet... de gick längst bort till vänster på ängen.. typ 200-250m bort kanske... Jag räknade in 4 st mörka djur... de rörde sig åt höger... och sen började de röra sig fortare... en  skovelhjort jagade efter dem och de försvann in bakom eken som vanligt.  Jag satt kvar till kl 1000... sen drog jag ett skott i vedhögen för att se hur jag träffa på det hållet...  Det tog några cm till höger men fullt tillräckligt för att träffa en hjort inom vitalt område på det hållet.... så nu vet jag det. Jag tog mig en promenad och smygjagade mig genom marken bort till åteln med mera... regn är kasst för viltet står mest och trycker då...  Vid kl 1130 gick jag tillbaka till tornet på ängen.. och vakade till kl 1530.... utan resultat... det snöblandade regnet lockade inte direkt fram några djur...  Imorgon tar jag sovmorgon och satsar på ett kvällspass tror jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar