måndag 7 december 2020

jaktmorgon..

Nytt pass på polarens mark. Jag var på plats före kl 0700..  Det var mörkt vid åkern men passerande bilar strödde ut ljus då och då..  Strax efter kl 0820 så fick jag se ett gäng dovvilt på andra sidan åkern.. Där de stod fanns inget kulfång och hållet var väl 150 meter ungefär..  Jag tänkte att de kommer väl snart fram för jag kastade ju majs och vete närmare tornet igår. Men vid kl 0900 sprang de iväg... det verkade som att vinden låg ut över åkern idag.. alltså tvärtemot vad den brukar.. Vid kl 1000 lämnade jag tornet och smygjagade mig genom marken.. Det hjälpte inte...det blev inget skjutet idag heller. Jag gick tillbaka till åkern och kollade om veten och majsen låg kvar men varje litet korn var borta. Grisarna hade vart framme under natten.. Jag kastade ut några nävar majs igen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar