söndag 29 september 2019

Lidingöloppet 30km

Åkte upp till sthlm på fredagen.. Min cykelkompis och hans löpande son var också med. Vi tog in på hotellet och sen åkte vi ut och hämtade nummerlapparna. Vi kikade på startområdet för mental laddning.. Vid kl 1900 åt vi en rejäl måltid på ett lokalt gatukök... Sen åkte vi till hotellet och läste löpartidningar som vi fått med oss från mässområdet. På morgonen åt jag en rejäl hotellfrukost kl 0800... 2 frallor med ost och skinka, pannkakor, äggröra och sill.. nyponsoppa och kaffe.
Kompisens son startade kl 1250 i startgrupp 3, och vi var på plats i god tid. Min cykelkompis tog med sig min jacka och paraplyet när han gick vid kl 1300...så jag fick frysa 1 h fram till min start kl 1400..  Vid kl 1300 åt jag energibar.. Jag var för dagen klädd i försvarsmaktens träningsoverall och det var en hel del andra från försvaret på plats så det fanns många att prata med... En kvinna var placerad i Luleå.. och en kille jag snackade med jobbade på P4 i Skövde... Kl 1400 gick starten och jag hängde på klungan... och redan efter 5 km började vissa att gå.. Jag fortsatte i mitt tempo..drack 2 muggar sportdryck i varje vätskekontroll,men nån gång efter 1.5 mil fick jag börja gå i de värsta backarna... Jag sprang förbi riktigt många längs banan och kände mig stark.. Abborrebacken och Karins backe var inte så hemska som jag trott... men vissa nedförsbackar var riktigt jobbiga däremot.. det gick inte att släppa på som man ville i så långa och branta backar. När slutet av banan började närma sig ökade jag takten något.. men nu kändes skorna 3 nummer för små.. den blöta t-shirten skavde mot bröstvårtorna.. framsidan av låren smärtade nedför backarna.. När jag kom ner på målrakan så fick jag power up! Jag öste på och spurtade i högsta fart.. Jag sprang förbi alla på hela målrakan typ... Medaljen var ett faktum och nu är det bara vasaloppet kvar utav min klassiker.
Efter dusch i tältet vandrade vi mot bilen..  Min tid för loppet blev 3 h och 35 min... kompisens son var en timme snabbare än mig.. Vid kl 0100 var jag hemma och kunde stupa i säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar