måndag 30 september 2019

Grisar i majsen..

Nu har grisarna hittat bondens majsfält.. De har härjat ganska bra och de har även varit ute på betet och bökat. Jag föreslog att vi kunde flytta mitt senaste torn och bonden erbjöd sig att hjälpa till med traktorn. Bonden undrade om jag inte kunde sitta i korgen på hans teleskopslastare och jaga ifrån den, jag antar att den går som fordon så det är förbjudet sa jag.. men bra ide annars.
Bonden hade lite att göra så jag kollade läget vid vaktornet.. även där hade grisarna vart.. och vid vakstegen och mitt ute på åkern. Bakom en rönn tycktes de gått upp till majsfältet och det var tydliga stigar. Frågan är om de ligger i fältet på dagtid eller om de går till och från skogen.... Bonden flyttade kreaturen till beteshagen.. Sen hämtade vi jakttornet.. Det placerades i beteshagen några meter ifrån där de värsta skadorna fanns.. Kommer grisarna från skogen så står tornet perfekt.. jag borde även kunna skjuta dem i majsen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar