onsdag 23 januari 2019

vakat räv och gris..

Åkte till vaktornet ikväll.. men upptäckte att jag åkt för tidigt....månen hade inte gått upp än.. Jag fick fördriva tiden med att köra en omväg.. kl 1945 klev jag upp i tornet.. Efter 5 min hördes en räv skälla. Efter 15 min kände jag lukten av räv.. jag tyckte att ett öga blinkade till vid de fastknutna gässen.. men när jag kollade i kikaren så var det tomt. Jag satt tyst och efter 20 min kom det en räv från vänster.. Jag fick in den i kikaren.. men eftersom den stannat och nosat på godsakerna som jag slängt ut så tänkte jag vänta på att den kom närmre... Men dem ilade vidare bakom trädridån.. Otur! Det prasslade flera gånger.. jag misstänker att det var haren som vanligt. Ytterligare en hare satt på andra sidan åkern. Planen för kvällen var att sitta i 2 h.. Men efter 2 h så tänkte jag att jag sitter kvar en stund till.. 3 h och 15 minuter i kylan blev det.. Men någon räv eller gris blev det inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar