onsdag 23 januari 2019

åtlat och kollat spår..

På förmiddagen körde jag en vända.. Först till nya grismarken och kollade spår.. men det syntes inga förutom räv och rådjur. Jag hade med mixad surströmming på flaska och hällde en skvätt mitt framför mitt pass.. Det borde styra in grisen om den kommer förbi någon kväll. Sen åkte jag till gristornet och kollade åkern där.. men bara massvis av rävspår.. Även här hälldes en skvätt surströmming som kompletterades med hundkulor. En stor flock gäss kom farande och landade på åkern.. 300-400st.. Det kan bli aktuellt att skyddsjaga dem. Jag åkte vidare till vaktornet.. där fanns det också rävspår.. jag hällde ut resterna av surströmmingsspadet.. tjärade trädet och kastade ut småbitar mat till räven. Sen for jag vidare till jaktmarken hemmavid.. Längs vägen fanns det spår från 2 olika rävar.. men vid grisåteln syntes inga spår.. Men tjärträdet var besökt sen jag kollade den 9e jan.. En lerig gris hade skrubbat sig. Jag tjärade nytt.. fyllde rulltunnan med majs och hällde en flaska glögg över tunnan.. Glögg är billigt för tillfället.. 10kr flaskan i en affär som börjar på L och slutar på L...4a bokstäver.. Frågan är vart jag ska sätta mig ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar