onsdag 23 januari 2019

vakat gris..

Satte mig och vakade på nya stället igen..
Kl 2200 var jag på plats och började mitt pass med att skrämma 2 rådjur.. Det dröjde inte länge innan jag hörde första räven.. ännu en räv dök upp och svarade på den första rävens rop.. Jag hörde ett kraftfullt knakande på andra sidan fältet uppe i skogen .. antingen var det en älg eller så var det gris i farten. Gässen började hojta nerifrån sjön.. Jag hörde ett grymtande läte och det var antagligen en gris.. kan det vart den som oroat gässen nere på sjön? Jag satt kvar och väntade...men efter 2 h gav jag upp... Jag körde en vända förbi bondgården på vägen hem och spanade ut över åkern.. jag tänkte att det vore kul om man kunde se någon grisflock..Jag kollade bondens andra åkrar och övriga åkrar på vägen.. men det syntes inget.. Jag ska nog ta och kolla spår imorgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar