torsdag 3 november 2022

jaktmorgon

Gick upp tidigt och åkte till kompisens mark. Jag hade med mig diverse prylar. Först satte jag mig i tornet ute på ängen för det var fortfarande kolsvart. När det började ljusna så gick jag till min åtel i tätningen. Jag satt och passade fram till kl 1000. Jag tyckte jag hörde en gris grymta vid 9-snåret men i övrigt var det bara fåglar på åteln. Jag åkte ner till gården och pratade med min kompis, han tog fram en dunk bensin och jag filade min sågkedja. Därefter bytte jag om till skogskläderna och åkte tillbaks till passet. Jag fällde en gran och en björk vid infarten, sen gallrade jag ur björkar och klena granar i planteringen. Framför mitt pass stod flertalet björkar och alla dessa åkte ner. Virkeshögen växte och där finns nog till att fylla 3 släpkärror efter 3h arbete. Kompisens skog är tät då den aldrig röjts innan jag började röja. Förhoppningsvis kommer jag få ordning på skogen åt min vän. Kullen kommer jag greja vidare med när jag får tid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar