fredag 18 november 2022

jagat och jobbat

Började morgonen med att gå upp kl 0515. Kollade musfällorna och hade fångat 5 möss till så jag är uppe i 24 st nu. Jag åkte upp till min kompis mark för att försöka skjuta ett dovvilt. Jag började passet ute på ängen, därefter gick jag vidare till min åtel för att se om någon gris kunde dyka upp. Vid kl 1000 avslutade jag jakten då det var kyligt, endast 3 grader och snålblåst. Jag bytte till huggarkläder och tankade upp motorsågen. Jag fortsatte mitt arbete i granplanteringen. Först och främst ska jag plocka bort björk, det blir ved åt min kompis. I ett senare skede skall det gallras bland granarna. Vi får se hur träden klarar vinter och stormar först. Det finns sjukt mycket björk att ta hand om, det blev runt 3-4 kubik i traven på några timmar. När jag hade tröttnat så åtlade jag lite extra vid min vakkoja och jag åtlade framför mitt torn på ängen. Jag är ledig i helgen och på mån och tis med. Här är en bild på björkveden som jag kapat i 3 meters längder. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar