lördag 15 oktober 2022

vakat/skyddsjagat

Ikväll bjöd jag med en kompis på jakt. Jag satte honom vid majsfältet då han har ett bra mörkersikte. Själv så satte jag mig i mitt vaktorn. Klockan var strax efter 19.15. Det prasslade konstant vid mitt torn, bokollon ramlade från träden hela tiden.. Vid kl 21.30 tyckte kompisen att det började prassla. En flock på 6-7 grisar kom från dalen och upp mot majsfältet...Kompisen sköt mot den sista innan de försvann i majsen. Grisarna vände och sprang mot skogen igen. Kompisen gick och letade utan resultat. Han kollade filmen som mörkersiktet spelade in, det visade sig att han skjutit under grisen. Vi satt kvar ett tag till och vid kl 00.00 kom en räv ut i skogskantem och började tjoa. Men vid kl 00.30 bestämde vi oss för att åka hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar