lördag 30 april 2022

veteranbilsmarknad

Idag var jag iväg på veteranbilsmarknad i Nossebro med min vän. Han hade samlat ihop lite blandat bråte i huvudsak volvo grejer. Affärerna gick bra och grejerna av värde gick första halvtimmen. Det blev ganska precis 10 lakan in... Vi turades om att gå och kika hos övriga knallar, jag fyndade 4 rostfria fälgar med i stort sett nya däck till min gamla veteranbil, endast 100kr! Nypris på såna däck ligger mellan 895-1500kr st... så det var en riktigt bra affär. Gamla mopeder och jänkebilar fanns att beskåda på marknaden. Jag såg bland annat en crescent 1279 likadan som den jag har stående. Jag träffade på gamla bekanta, en jägare som jag jagat med vid Vänern, en gammal bilskrotsägare, en traktorsamlare hemifrån och ett flertal raggare från byn... Det var änna skoj så jag får ta och samla ihop grejer hemma och bege mig till marknad jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar