fredag 29 april 2022

pinneved och potäter

I morse hämtade jag hem ett släpkärrelass pinnar, eller klenved. Jag roade mig med att handsåga ved i 2h..... Därefter ägnade jag 1h åt att rensa ogräs som jag gav till hönsen. Sen satte jag potatis i 2 av mina större odlingslådor.. Som avslut på arbetsdagen så skyfflade jag grus/fylle... 15-20 skottkärrelass tippades längs min skogsstig... och några kärror sten staplades. Arbetet med att göra vägen körbar fram till vedskjul och sågverk har stått still...men nu är arbetet snart i mål.  Vid kl 1500 kom jag på att jag bara åt lite yoghurt kl 0600 och det var dags att äta något kanske.. Efter en måltid av pasta och köttbullar slocknade jag på sängen. Men vid kl 1700 var det dags att åka med barnen till skoldiscot.....och nu kom jag precis hem...kl 2230...Imorgon bitti ska jag gå upp kl 0400... jag ska åka på marknad med kompisen.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar