torsdag 16 december 2021

gårdagens grisvak

Jag och min vän åkte upp till vår kompis för ett vakpass igår. Det började sådär då min åtelbelysning inte ville fungera. Jag satt i mörkret någon timme.. sen kom jag på att det satt en säkring på pluskabeln. Det visade sig vara glassäkringen som gett upp.Jag skar av kabeln och tvinna ihop ändarna. Ljuset fungerade igen.. Kompisen hade 3 rådjur framme på åteln och de gjorde helt slut på solcellsbelysningens batteri.. Han satt i mörkret och kollade i sitt mörkersikte. En ensam gris siktades och han sköt. Kompisen gick och letade utan resultat.. Han hittade lungblod så den borde ligga i närheten. Han åkte bort för att hämta mig där jag satt i grantätningen.. men just när han var påväg så knakade det rejält... Hade han kommit några minuter senare så hade jag kanske fått nåt. Vi åkte bort och leta efter grisen gemensamt. Men det var inte lätt utan blodspår bland alla smågranar i mörkret. Efter ca 30 min gav vi upp. ..det behövdes hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar