lördag 2 januari 2021

återbrukat vedskjul..

Idag snickrade jag och farsgubben.. Vi köpte 2 reglar till hörnstolpar i övrigt användes grannens gamla veranda material.. Hörnstolparna kostade 200kr och spik kostar givetvis pengar.. men då jag har plåt liggandes så lär det ju bli tämligen gratis detta bygge.. Att det är gamla brädor gör ju inte så mycket.. de smälter in bra i skogen där skjulet står och håller säkert i 20 år till... På 5h arbete fick vi ihop ramen.. och framsida och 2 gavelsidor.. Nu behöver jag bara hitta en regel till bakväggen så att jag kan utnyttja de korta brädorna som jag har kvar... Vedskjulet är 3m långt.. 1.5m brett.. 2m högt fram och 1.8m högt bak.. dörröppningen är 1m bred..då går skottkärran att köra fram och tippas rakt in om man vill..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar