söndag 10 maj 2020

jagat vildsvin..

Igår kväll jagade jag vildsvin hos kompisen.. Jag satt vid min åtel i granplanteringen och kompisen satt på åteln vid sitt pass. Klockan var 1900 när vi var på plats.. När klockan närmade sig 2200 så hade kompisen en grävling framme.. Vi satt till 2300 men det kom ingen gris.. Jag gick förbi åkervallen på vägen tillbaka.. där såg jag 5 par ögon lysa.. det visade sig vara dovhjortar...de sprang iväg längs viltstaketet.. jag lyste ut över åkern och i backen upp mot höjden syntes fler ögon.. ytterligare 5-6 hjortar..  Kvällen före hade kompisen haft 2 vildsvin framme bakom huset. Idag stod det en älg bakom huset.. det är viltrika marker. Dessvärre är det gott om fästingar också. Jag plockade bort 3 st när jag satt i kojan igår.. sen ytterligare 6 st när jag kom hem.. Tog en dusch igår och idag hade jag ändå 2 st fästingar kvar.. en i knävecket och en i örat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar