onsdag 22 januari 2020

skidome

Idag besökte jag skidome med min "coach".
Skidome är en konstsnöanläggning som ligger nere i Kviberg...på gamla Lv6 området.. Jag hade med mig mina skidor och var ombytt och klar. Priset 250kr för att åka var för hela dagen..jag trodde att det var per timme så det var ju jättebra... Har man inga skidor så kan man hyra.Jag drog på mig mina skidor och stakade ut i spåret... glidet var inte lika bra som på Borås skidstadion.. Men glidet i en backe räckte till.. jag som inte kan åka skidor försökte mig på att ploga i backen.. och det gick åt skogen!! Haha jag åkte full fräs rätt fram med en skida på var sida om en betongstolpe och gjorde en tvärnit med mitt huvud som airbag..klonk!  Men skam den som ger sig... upp och iväg igen... Jag hann väl med över 10 varv på den 1200m långa banan.. De sista varven sa min " coach" att jag börjat åka skidor iallafall...Det blev mest diagonalåkning och lite stakning...  Min "coach" har åkt vasaloppet 9 gånger så han vet vad han snackar om.. Jag behöver åka åtminstone 5 gånger till och öva på tekniken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar