söndag 19 januari 2020

flugbindning..

Senaste veckan har jag tagit upp ett gammalt intresse.. flugbindning. Jag var nog inte mer än 6-7år gammal när farsgubben tog med mig på de första flugbindningskurserna. Flugspöt dröjde däremot några år till innan jag började använda.. jag var nog närmare 20 år... Till största delen har jag bundit streamers för havsöringsfiske...och då har jag som oftast haft dem som upphängare till spinnfisket. En hel del fiske med bombarda har det blivit också. Jag har fått en ny arbetskamrat som fiskar mycket ädelfisk så nu har jag blivit sugen på att ge mig ut och fiska lax...  Jag funderar på att ta mig till Vättern och fiska från land.. så jag ska nog binda mig några tubflugor.. Laxen i Vättern äter spigg som följer planktonen som blåser in mot land såhär års.. Grön, svart,silver och blå borde vara gångbara färger på flugorna... På torsdag är jag ledig men jag har inte hittat någon som vill följa med...än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar